Ростислав Паранько ([info]raw_stick) wrote,
@ 2009-05-16 18:36:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend  Next Entry
наперсточники
Вчора нардепуки конституційною більшістю прийняли закон "Про заборону грального бізнесу в Україні". Не знаю, як хто, а я в цьому питанні налаштований радикально: гральний бізнес - це зло, якого треба чимшвидше позбуватися. Тож, здавалося б, можна полегшено зітхнути: ну, нарешті проголосували щось корисне!

Але досить глянути в текст закону, щоб зрозуміти, що нас вкотре кидонули - цілком згідно із законами грального бізнесу. Законом вводяться такі визначення:

1) гральний бізнес – діяльність з організації та проведення публічних азартних ігор, що здійснюють організатори публічних азартних ігор з метою отримання прибутку;
2) азартні ігри – ігри, умовою участі в яких є внесення їх учасниками грошей та матеріальних цінностей, що дає можливість отримати виграш, розмір якого повністю або частково залежить від випадковості;
3) публічні азартні ігри – азартні ігри, які організуються та публічно проводяться в казино, гральних залах, павільйонах, кімнатах, в букмекерських конторах і на тоталізаторах, інші ігри з використанням спеціального грального приладдя, обладнання та пристроїв в пристосованих для проведення публічних азартних ігор приміщаннях, що є власністю або орендуються організаторами публічних азартних ігор.
...
4) побутові азартні ігри – азартні ігри, що проводяться за добровільною згодою їх учасників, у вільно обраних ними місцях, з використанням грального приладдя, обладнання та пристроїв, що належать одному або декільком учасникам, які не є організаторами публічних азартних ігор.


Далі в законі, цілком згідно з його назвою, міститься положення:

В Україні забороняється гральний бізнес.

а також

З дня набуття чинності цим Законом видача ліцензій на провадження діяльності з організації та проведення публічних азартних ігор суб’єктам підприємницької діяльності в Україні припиняється, а ліцензії, видані суб’єктам підприємницької діяльності до дня набрання чинності цим Законом, скасовуються.

Однак всякий закон має сенс лише за умови відповідальності за його невиконання. Отут і починаються сюрпризи. Поправка, яку закон вносить до КК, стосується лише побутових азартних ігор в громадських місцях. Натомість щодо публічних азартних ігор маємо таке:

Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
- розробити і внести на розгляд Верховної Ради України законопроект про діяльність з організації та проведення публічних азартних ігор у спеціально відведених для цього гральних зонах.


Що це означає? Із вступом в дію цього закону анулюють всі ліцензії на гральний бізнес. Тоді розробляють і приймають закон, який регулює публічні азартні ігри.

Іншими словами: несвідомі громадяни й далі просиратимуть гроші на автоматах, тільки тепер це буде зватися не "гральний бізнес", а "публічні азартні ігри". Безглуздя? Переливання з пустого в порожнє? Зовсім ні!

По-перше, нардепуки, а насамперед автори законопроекту Смітюх Г.Є. (ПР) і Писаренко В.В. (БЮТ), як і ті, хто за нього проголосував (ПР - 158/175; БЮТ - 120/156; НУНС - 42/72; БЛ - 20/20) зможуть заробити кілька електоральних балів, відрапортувавши виборцям про самовіддану боротьбу із соціальним злом.

По-друге, власникам гральних залів доведеться потрусити гаманцями для повторного отримання всіх скасованих дозволів і ліцензій - звісно, вже в рамках майбутнього закону "Про публічні азартні ігри", і підлатати дірявий держбюджет - знову ж таки, річ вельми доречна для передвиборчого набирання балів через соціальні виплати.

Натомість лохотронщики як розводили немудрих громадян, так і розводитимуть - от лише їм доведеться заплатити трохи більшу данину державі.



(16 comments) - (Post a new comment)


[info]nefedieff
2009-05-16 04:35 pm UTC (link)
Наскільки уважно я чув коментарі до рішення про заборону грального бізнесу, протягом року планується розробити новий порядок здійснення підприємницької діяльності, пов'язаної з азартними іграми, відповідно до якого мають бути утворене певне число "центрів", де буде зосереджений весь гральний бізнес. А міста будуть позбавлені стихійних гральних автоматів - відповідальність за це покладає стаття ККУ за незаконне провадження підприємницької діяльності. Принаймні, наразі в багатьох містах, зокрема у Кривому Розі, мерії вже давно зробили відповідні кроки, щоб заборонити стихійні гральні автомати. І наразі там дозволяється розміщення гральних автоматів тільки у спеціально облаштованих приміщеннях.

(Reply to this) (Thread)


[info]raw_stick
2009-05-16 05:17 pm UTC (link)
Наразі я читаю закон. Єдине, що можна вважати новим - це зауваження про "спеціально відведені гральні зони". Але що це означатиме на практиці - невідомо, оскільки жодного офіційного визначення "гральної зони" (її розташування, характеристик, а також хто їх встановлює) не існує. За хабар можуть спокійно визнати "гральною зоною" саме те місце, де якийсь гральний зал розташований зараз, та й по всьому.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]nefedieff
2009-05-16 05:41 pm UTC (link)
Наскільки я чув від самої пані Тимошенко, Кабінет міністрів і зобов'язаний розробити цей законопроект. А під гральною зоною прем'єр-міністр розуміє штучно створену територіальну зону, куди, мов до таборів, і буде відправлено всіх казиношників. Наскільки я чув від з коментарів по ТБ, це буде 3-4 центри на зразок Лас-Вегасу: по одному на Сході, Заході України, у Київській області, і один-два на півдні України (Крим та Одеса).
А як воно буде на практиці, подивимося.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]raw_stick
2009-05-16 06:27 pm UTC (link)
почути від самої пані Тимошенко = впевнитися, що цього ніколи не буде :)

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]nefedieff
2009-05-16 06:30 pm UTC (link)
Не думаю. Коли вона люта... як сказала, так і зробить.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]raw_stick
2009-05-16 06:38 pm UTC (link)
Он на платні послуги для студентів (які сама ж і ввела) як днями лютувала! В результаті прийняли нову постанову, де практично все залишається без змін.

(Reply to this) (Parent)


[info]maksymus
2009-05-16 04:41 pm UTC (link)
Є речі, які у будь-якому суспільстві робитимуть, нзважаючи на будь-які заборони чи покарання, незважаючи на будь-які моральні, релігійні чи світоглядні обмеження, що існують у тому суспільстві. Це — споживати наркотики, пити-курити, купувати секс, а також грати в азартні ігри.

Обмеження в цих сферах призводять лише до тінізації й криміналізації відповідного грошового обігу і всіх супутних речей. Тому відповідально з боку депутатів було б не забороняти, а якомога ширше леґалізувати обіг грошей в сфері грального бізнесу. Те ж стосується і наркотиків, і проституції.

(Reply to this) (Thread)


[info]raw_stick
2009-05-16 05:12 pm UTC (link)
Погоджуюся з першим абзацом, не погоджуюся з другим. Хай собі тінізується, скільки влізе, і хай криміналізується. Це послужить бар'єром для переважної більшості тих залежних людей, які зараз мало не що десять метрів вільно отримують свою "дозу". В кінцевому результаті якесь зменшення податкових надходжень від лохотронщиків (чиї справжні доходи неспівмірні із декларованими) буде сторицею компенсоване зменшенням кількості ігроманів.

Гарна паралель - горбачовська боротьба з алкоголізмом. Скільки з неї кпили, які лише анекдоти не придумували, але факт залишається фактом: у роки антиалкогольної кампанії смертність населення по СРСР радикально знизилася, хоч до неї зростала і знову підскочила після її згортання.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]maksymus
2009-05-16 05:23 pm UTC (link)
Кримінальні гроші неодмінно породжуватимуть і поширюватимуть організовані кримінальні структури (мафія) на все суспільство. Тому від заборон страждатимуть у підсумку всі, а не тільки задіяні в тіньовому секторі.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]raw_stick
2009-05-16 06:26 pm UTC (link)
В нас і так купа кримінальних грошей, зокрема й в гральному бізнесі, попри його легальність.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]maksymus
2009-05-17 02:41 am UTC (link)
Так варто було б не заганяти ще далі, а витягувати у білий обіг.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]raw_stick
2009-05-17 10:07 am UTC (link)
Це було б соціально виправданим, якби гральний бізнес обмежувався справжніми казино з великим розміром мінімальної ставки, тобто якби це була розвага для багатих. Тоді частина їхніх зайвих грошей йшла б у бюджет, і всім би було добре. Але якщо в зачуханих ігрових салонах проциндрюють останню копійку злиденні ігромани, то я проти такого наповнення бюджету. Вважаю, що кримінальна відповідальність зменшить кількість жертв хоча б через зменшення доступності гри.

(Reply to this) (Parent)


[info]magner58
2009-05-20 02:33 pm UTC (link)
Зараз прийде мерікріскас і надає Вам лящіів :-)

(Reply to this) (Parent)


[info]irishhighlander
2009-05-16 05:00 pm UTC (link)
А національну лотерею теж заборонять? :)

(Reply to this) (Thread)


[info]nefedieff
2009-05-16 05:04 pm UTC (link)
Ні. Крім лотерей.

(Reply to this) (Parent)(Thread)


[info]diversey_ua
2009-05-16 08:06 pm UTC (link)
а нічні лохотрони по тв?

(Reply to this) (Parent)


(16 comments) - (Post a new comment)

Create an Account
Forgot your login or password?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…